دوره آموزش روانشناسی آغاز شد همین الان ثبت نام کن!!

بدون اینکه اعصابتان خط خطی شود کارهای تان را انجام دهید

بدون اینکه اعصابتان خط خطی شود کارهای تان را انجام دهید

 

«اِیچ.جکسِن بروان»، نویسنده‌ی شهیر آمریکایی می‌گوید: «نگویید که وقت کافی ندارید. شما دقیقا همان تعداد ساعاتی را در روز در اختیار دارید که هِلن کلِر، لویی پاستور، میکل آنژ، مادر ترِزا، لئوناردو داوینچی، توماس جِفِرسِن و آلبرت انیشتین داشتند.» همه‌ی ما آرزو می‌کنیم که کاش زمان بیشتری در روز داشتیم. وقتی روز به پایان می‌رسد و نگاهی به آنچه انجام داده‌ایم می‌اندازیم، اغلب از خودمان می‌پرسیم که آن همه ساعت کجا رفتند. همه‌ی ما همواره کم و بیش بحران زمان داریم. مثلا می‌گوییم: «زمان کافی در روزم ندارم» یا «نمی‌دانم از کجا باید وقت پیدا کنم تا این همه کار را انجام دهم» یا «هیچ وقت برای خودم وقت ندارم».

در این دوره زمانه، برای موفق بودن در کار، بایستی که یک برنامه ریزخوب باشید.

ما تقریباً در هر لحظه توسط کارها و وظایف جدید بمباران می شویم. ما انسان ها مشغله های بسیار زیادی در طول زندگی داریم که نیازمند این هستیم که برای سر و سامان دادن به آنها برنامه ریزی کنیم. اما اکثر اوقات این برنامه ریزی های ما با مشکل مواجه می شود و ما نمی دانیم دقیقا باید چه کنیم. کارهای بسیار سنگینی هستند که بر سرمان ریختند و هر کدام نیازمند رسیدگی هستند.

برای اینکه کار ها بر اساس اهمیت خود پیش بروند و ما بتوانیم آنها را انجام دهیم، نیازمند این هستیم که آنها را دسته بندی کنیم تا بتوانیم به موقع به هرکدامشان برسیم. اگر ما در کارهایمان غرق شویم و مشغله ما زیاد باشد، آنگاه مجبوریم از بودن در کنار خانواده و تفریح کردن کنار بکشیم که این امر غیر منطقی است و باعث پایین آمدن روحیه ما می شود.

اگر کسی به شما پیشنهادی بده که بتوانید با استفاده از آن به موقع به همه کارهای خود برسید و آنها را انجام دهید، آیا حاضرید آن را بپذیرید؟ اگر در ادامه ما را دنبال کنید، ما برایتان روش مدیریت زمان را شرح و بسط می دهیم تا بتوانید به کارهای خود در طول روز نظم و برنامه بدهید.

در این مطلب درباره روش ( Getting Things Done) GTD یا به‌انجام رساندن کارها صحبت می‌کنیم و پاسخ می‌دهیم چگونه می‌توانید آن را در زندگی خود اجرا کنید و بدانید چه تأثیری بر نظم، بهره‌وری و اضطراب دارد. امروز باید چه کاری انجام دهید؟ این پرسش ساده‌ای است که می‌تواند شما را مضطرب کند و عرق سرد به تنتان بنشاند.

 

برنامه ریزی به روش GTD، یکی از بهترین روش های برنامه ریزی در دنیا است. در این روش  یاد می‌گیرید که برای حفظ کارهایتان سیستمی خارج از ذهن‌تان داشته باشید. با این کار دیگر استرس از دست دادن کاری را نخواهید داشت. شعار این روش نیز همین است: هنر بهره‌وری بدون استرس! چه چیزی از این بهتر؟!

به گفته دیوید آلن: «خلاق بودن، استراتژیک بودن و صرفا حضور و عشق ورزیدن به زمان نیاز ندارد، بلکه تنها به فضای کافی نیاز دارد».

GTD یک برنامه جامع برای مدیریت زندگی و کار با آرامش بیشتر و استرس کمتر، به شما پیشنهاد می کند. این تکنیک در واقع باعث می شود شما بتوانید کار و زندگی خود را از هم جدا کرده و با آرامش و تفکیک خاطر به هر دوی آن ها به نحو احسن رسیدگی نمایید.

در واقع در این روش محدودیتی برای شما وجود ندارد و به شما آموزش می دهد که بتوانید یک بسته بندی از تمامی کارها، اطلاعات و تعهدهای خود داشته باشید.

با بسته بندی انواع کارها و تعهدات خود، می توانید به صورت نظام بندی شده به آن چیزی که می خواهید برسید و همه کارهای خود را از بالا ببینی و برای آنها برنامه ای داشته باشید.

در این صورت می توانید با خیال راحت تمامی تعهداتی را که به آنها وعده کرده اید، بدون استرس و نگرانی اجرا کنید و وفای به عهد خود داشته باشید.

همچنین می توانید به قول دیوید آلن، چیزهای زندگی را  با خیال راحت انجام دهید. بدون استرس و نگرانی، همه امورات زندگی خود را به همراه کار مدیریت نمایید.

اگر شما بدانید که قرار است چه کارهایی را و در چه زمانی باید تحویل دهید، قطعا برای آن برنامه ای خواهید داشت و برای گذران لحظه به لحظه دقایق عمرتان برنامه دارید. این برنامه به شما حق انتخاب خواهد داد که کار را انجام دهید یا می توانید در زمان دیگری نیز آن را به پایان برسانید.

 

انجام روش GTD احساس خستگی را کاهش می‌دهد، اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد و سیل انرژی خلاق را جاری می‌کند.

با به‌کارگیری تکنیک GTD به‌جای اینکه در زمان نامناسب یادآوری‌های ناراحت‌کننده‌ای به ذهنتان خطور کند، (به طور مثال به جای اینکه هنگام صرف شام با خانواده خود به فکر ارسال ایمیل پیگیری به بخش بازاریابی باشید.) می‌توانید مطمئن باشید که همه کارهایی که باید انجام دهید در وضعیت خوبی قرار دارند و کارهای مهم را اولویت قرار می‌دهید تا بدانید که در مرحله بعدی باید چه کاری را انجام دهید.

 

منبع: کتاب به سرانجام رساندن کارها (اثر دیوید آلن)

مطالب مرتبط
9 دقیقه

با GTD هر غیرممکنی رو ممکن کن

مژگان میرزایی

با GTD هر غیرممکنی رو ممکن کن برای مدیریت زمان روش‌ها، تکنیک‌ها و ابزارهای مختلفی وجود دارد. شاید بتوان گفت GTD مشهورترین تکنیک مدیریت زمان در دنیا می باشد. این تکنیک توسط David Allen پایه‌گذاری شده است . ایده اصلی این تکنیک بر پایه ثبت وقایع استوار است . یعنی شخص ابتدا باید کارها را […]

7 دقیقه

باور چیست ؟

مژگان میرزایی

باور چیست ؟ تا قبل از سال ۱۹۵۴، باوری عمومی وجود داشت که « انسان هرگز نمی تواند یک مایل را در کمتر از چهار دقیقه بدود » ( حتی برداشت پزشکی نیز بر این باور بود که اساساً توانایی، ظرفیت و فیزیولوژی بدن انسان طوری است که  نمی تواند یک مایل را در کمتر […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Subtotal 0 تومان
error: تمام حقوق متن برای مدیر سایت مایندکلینیک ثبت شده ست